הגדרות חיפוי גלוי של לוחות HPL עם ניטים על מערכת אלומיניום.

מערכת זו מציעה פתרון חסכוני להתקנת לוחות HPL במגוון גדול של מידות פאנל. ניתן לקבע לוחות HPL בעובי מינימלי של 6 מ"מ על גבי מסגרת מתכתית, באמצעות מסמרות מצופות בגוון הלוח (זמינות במגוון רחב של צבעים דרך צד שלישי). רצוי שתת-מסגרת תהיה מורכבת מפרופילים אנכיים אשר מקובעים למבנה בעזרת סוגרי קיר מיוחדים ( בריקט אלומיניום מומלץ בעובי של 4 מ״מ).


 

הם מגעים במידות שונות כפי שמופיע באיור מטע ( ברקטים מקובלים לחיפוי לוחות HPL בישראל). 

מסמך זה נועד לספק המלצות כלליות בלבד. חברת קלאדס חיפויים בע״מ  מספקת הנחיות אלו ואת כל נתוני הבדיקות,  והתכנון למטרות מידע בלבד וממליצה בחום שהלקוח, בעל הפרויקט והאדריכל יבקשו ייעוץ עצמאי מבעל מקצוע מוסמך בנייה ו/או מהנדס לגבי יישום והתקנה וכן עמידה בדרישות התכנון. , הגדרות, חוקים ותקנות ישימים ותקני בדיקה. אנא בדוק את התקנים המקומיים ואת דרישות העיצוב הרלוונטיות לשימוש נכון.

עומק חלל ואוורור

לאוורור רציף מאחורי הלוח HPL , אנחנו  ממליצים על עומק חלל האוויר החופשי בין חיפוי  לבין הבידוד או מבנה הקיר להיות בין 20 ל-50 מ"מ, על מנת לאפשר לאוויר הסביבה לזרום דרך כניסות ויציאות האוורור. כניסות ויציאות אוורור חייבות להיות שווה ערך למינימום 50 ס"מ רבוע למטר ליניארי על פני כל החזית. עומק חלל כמו גם כניסות ויציאות אוורור חייבות להיות בהתאם לתקני הבנייה, התקנות והתעודות החלים.

רעיון ליצור אוורור כמו בקמין שתהייה יניקה של אוויר מלמטע יוציא שלו מלמעלה. 

כול זה לצורך שמירה של הלחות וקיר מבנה מלחות וזיהום שבדרך כלל נכנס ומתיישב על הקיר. זה שומר על הלוח שלא יקבל בטן . הלוח חייב להיות מאוזן מלחות משני צידיו

מארכת מאווררת מאפשרת שמירה על בידוד טבעי בין הבניין לבין הלוח מה שנותן יתרון במיוחד בקייץ על קירור המבנה. ( ניתן לקרוא פרטים על זה על מערכת מאווררת). 

קונסטרוקציית אלומיניום

לוחות HPL חייבים להיות מותקנים על קונסטרוקציה משנה בעלת חוזק מספק ועמידות קבועה. איכות ו/או טיפול בתת-מסגרת חייבת להיות בהתאם לתקני הבנייה, התקנות והתעודות החלים.

תמונה של פרופילי אלומיניום המקובלים להתקנה בישראל.

פרטי עיגון של ניטים 

* קוטר הניט הוא 5 מ"מ. 

 * קוטר ראש של ניט הוא 16 מ"מ. ( ניתן לצבועה בגוון של הלוח). 

* קוטר החור לנקודה קבועה (Fix point) הוא 5.1 מ"מ.

* קוטר חור לנקודות הזזה (Sliding point) בלוח הוא 10 מ"מ. 

* ראש של ניט  צריך להיות 0.3 מ"מ מרוחק מפני השטח של הלוח באמצעות כלי מיוחד (אף מרווח). ( לפרטים ניתן לפנות אלינו). 

תמונה להמחשה של כלי.


* ניט חייב להיות תמיד במרכז הלוח Fix Point ממנו מתחילה ההתרחבות של הלוח לכול כיוון כדי לשמור על מיקום הפנל,  נקודה אחד  קבועה (Fix point) במרכז הלוח . כל שאר נקודות הקיבוע הן נקודות הזזה (Sliding Point).

הטבלה הבאה נותנת סקירה כללית של כמה מפרטי ההתקנה הטכניים המשמעותיים ביותר באותן מדינות שבהן נעשה שימוש נפוץ במערכת תיקון זו. 

במדינות מסוימות עשויות לחול דרישות הסמכה ספציפיות. עבור מדינות שבהן זמין אישור עבור מערכת חיפוי זה, הטבלה הבאה מציגה סיכום של האישור. עבור מדינות שבהן ייתכן אישור עבור מערכת חיפוי זה , המידע המופיע בטבלה הבאה מכיל רק ייעוץ לגבי ההתקנה הנפוצה על ידי לקוחות חברת קלאדס חיפויים בע״מ, בהתבסס על הניסיון של נציגי החברה. עבור כל המדינות,חברת קלאדס ממליצה בחום שהלקוח, בעל הפרויקט והאדריכל יבקשו ייעוץ עצמאי מבעל מקצוע בתחום הבנייה בנוגע להתאמה לתקנות הבנייה הלאומיות ו/או המקומיות של מערכות קיבוע.המידע שלהלן אינו מכיל את כל הדרישות לגבי התעודות. 

** חברת קלאדס חיפויים ממליצה על כול חברת ביצועה של פרויקט  להציג SD ותכנית ביצועה מדויק הכולל כול פרמטרים של החיפוי באישור הקונסטרוקטור על פי הגדרות יצרן הלוחות. 

עובי הלוחות למערכת הזאת:

6, 8 ו 10 מ״מ 

מידה של לוח מקסימלי להתקנה שיטה הנ״ל:

על פי הגדרת היצרן בחיפוי עם ניטים לא מומלץ להתקין לוח מעל דיאגונל ( קו ישר בין פינות נגדיות). 3.42 מטר.

* במידה ויש צורך להשתמש בלוחות גדולים יותר מזה יהיה צורך לעשות חישוב הנדסי ושימוש בחורים הובלים ( חייב יועץ של מהנדס מוסמך לצורך חישוב מדויק של החורים).  

מרווח קצה - ניט ראשון מהפינה.

מינימום 20 מ"מ ומקסימום. עובי פאנל 10x.

חשוב: לשמור על מראה אחיד של הניטים לכול הפנלים. ( עניין של יופי). 

מרחקי עיגון של הניטים מקסימליים מומלצים לכול עובי הלוח.

* יש להכפיל את מרחקי הקיבוע עבור מקומות עם סופות ( לא לישראל). ב-0.75.  מרחקי הקיבוע המרביים המותרים המוצגים תוכננו עם עומס מרבי (רוח) של 600 N/m2 והסטה מקסימלית של L/200.  בהתבסס על מאפייני פני השטח של לוחות , מרחקי התיקון מצטמצמים.

מרחקי עיגון חייבים להיות מחושבים בהתאם לתקנים, תקנות ותעודות מקומיים החלים ויש לאמת על ידי מהנדס/קונסטרוקטור מבנים.

המלצה:

לצורך סגירה של המערכת בחלק התחתון של החיפוי לוחות HPL מומלץ להשתמש בפרופיל מחורר על מנת אפשרות כניסה של אוויר בחופשיות ולמנועה כניסה של מזיקים כגון ציפורים, חתולים, עכברים ועוד.

דוגמה של פרופיל מחורר.

כול הפרטים הנ״ל המלצה לחיפוי גלוי של ניטים 

לפרטים יותר מדויקים יש להתייעץ עם נציגי חברת קלאדס חיפויים בע״מ

* המידה מבוסס על פרטי התקנה של חברות מובילות כגון: , ABED LAMINATY

TRESPA ועוד.