לוחות HPL לשימוש חיצוני.

HPL לשימוש חיצוני , ובמיוחד HPL-Compact, ניתנים לשימוש בשטחים חיצוניים בשל רמת העמידות הגבוהה שלהם. יש לקחת בחשבון מגוון גורמים מיוחדים לתכנון.

תגובה לשרפה FR ללוחות HPL

 ניתן לייצר HPL עם דליקות רגילה או באיכות מעכבת בעירה. לפי תקן EN 13501, האיכות עם דליקות רגילה מסווגת כ-Euroclass D-s2,d0 והאיכות מעכבת בעירה כ-Euroclass B-s2,d0. HPL נשרף רק בהשפעת להבות פתוחות. במקרה של שריפה, HPL מפתח רק מעט עשן ואינו מטפטף. הוא אינו מתפצל בהשפעת מי כיבוי האש. יש להקפיד על הדרישות  המקומיות להגנה מפני אש. באתם לתקנים של המדינה.

עמידות של גוונים ל UV

 האור של פיגמנט צבע נוטה לדעוך בהדרגה בהשפעת האור (במיוחד אור UV). רק פיגמנטים מהירי צבע וידידותיים לסביבה משמשים עבור HPL. HPL-Compact לפי EN 438-6 מסוג EGS/EGF מיועד לשימוש מתון בחוץ ומוצע בדרך כלל רק בצבעים בהירים. איכויות ה-EDS/EDF מיועדות לשימוש חיצוני כבד ומצוידות בהגנה נוספת מפני מזג אוויר ו-UV. הם מוצעים במגוון גדול של צבעים.

לפיכך חשוב מראש לבחור את היצרן לוחות עם עמידות של צבע לUV מינימום ל 10 שנים. 

פני שטח של לוחות HPL 

גימור משטח HPL-Compact לפי EN 438-6 מסוג EDS/EDF אינו מציג כמעט שינויים במאפייני פני השטח ובמראה. גם לאחר שנים רבות של שימוש בחוץ, ניתן לזהות רק שינויי צבע קלים. עבור HPL-Compact לפי EN 438-6 מסוג EGS/EGF, משטח המלמין מאבד בהדרגה את השקיפות שלו לאחר שנים של שימוש חיצוני, בדומה לחומרים אחרים. מופיעים סדקים מיקרו, הנראים מאפירים במיוחד בצבעים כהים יותר. זה יכול להשפיע על תוצאת הניקוי לאורך שנים. חוזק מכני ושימושיות נשמרים. בגלל זה עדיף תמיד לבחור יצרן לוחות איכותי שמשתמש בנייר עמיד ל UV וונדליזם. כול זה בנוסף לציפוי עם עמידות לUV שמגיעה על פני שטח של הלוח.

התקנה של לוחות.

יש לקחת בחשבון שלוחות-HPL-Compact משתנה מעט במידות (< 2.5 מ"מ/מ"ר) כאשר האקלים משתנה. במיוחד בספיגת לחות של הלוחות. השינוי באורך של הלוחות הוא רק מחצית מהשינוי ברוחב. מומלץ לאוורר את הלוחות  משני הצדדים. ניתן להשתמש בשיטות הידוק וחיבור ידועות (למשל פרופילים רציפים או סמויים, , ברגים/ניטים, ) עבור HPL-Compact. אנו ממליצים תמיד להשתמש במחברים עמידים בפני קורוזיה (זהירות: קורוזיה במגע!) לדוגמה אלומיניום או אלומיניום אנודייז צבועה בשחור ( זה עניין של יופי). עבור קשרי הדבקה, יש לוודא שהשינויים הממדים של היריעות אינם מונעים. יש לבחור את הדבקים בהתאם . רצוי להתייעץ עם היצרנים של הדבקים ואחריות בהדבקה. להתקנה על גבי תשתית, יש לקחת בחשבון שתשתיות מתכת משנות את מידותיהן במהלך שינוי הטמפרטורה. הממדים של HPL-Compact משתנים גם הם בהשפעת לחות יחסית משתנה. שינויים ממדיים אלה של מתכת ו-HPL יכולים לפעול בכיוונים מנוגדים. לכן יש להבטיח גמישות מספקת במהלך ההתקנה, כך ששני החומרים יוכלו לנוע בהתאם. היריעות מותקנות בדרך כלל לאחר יישור לאורך נקודה קבועה. ניתן להשיג זאת באמצעות קוטר חור קדח המותאם לאידוק (למשל ברגים, ניטים) או שרוול בעל נקודה קבועה. קוטרי החורים האחרים מיושמים כנקודות הזזה, כך שהם גדולים ב-2 – 3 מ"מ מקוטר המחבר.יש לקחת בחשבון פרטים של כול יצרן לוחות.

לדוגמה : כפרט הכי מחמיר זה מחולק ל FIX and Slide

FIX- קוטר שממנו הלוח מתפשט 5.1 ממ קוטר

SLIDE - קוטר שמאפשר להתרחב ללוח על מנת לא לקבל בטן 10 מ״מ קוטר.