יתרונות וחסרונות של לוחות Wood Plastic Composite WPC

לוחות עץ פלסטיק קומפוזיט (WPC) הם חומר חדשני לבניין ועיצוב פנים הממזג את התכונות החיוביות של עץ ופלסטיק. הם מיוצרים על ידי שילוב של חלקיקי עץ או אבקת עץ עם חומרים פלסטיים, כמו פוליאתילן, פוליפרופילן או פוליוויניל כלוריד. היתוך זה מביא לחומר רב תכליתי, חזק וידידותי לסביבה שהפך יותר ויותר פופולרי.

ממה לוחות WPC בנויים : 

                                                          Life Span: 15-20 years                         Material: 30% HDPE, 60% Wood/Bamboo Fiber, 10% Additives Surface Treatment: Sanding, Brushing, Embossing etc Advantages: Anti-corrosive, Waterproof, Anti-UV, Eco-
friendly, Recycled, Maintenance Free etc. 


                                                

במאמר זה, נבדוק את היתרונות והחסרונות של לוחות קיר WPC בפירוט, ונעסוק בהיבטים שונים כגון אסתטיקה, עמידות, קיימות וחסכוניות.

היתרונות של לוחות WPC

א). אסתטיקה ומשיכה חזותית
לוחות WPC מחקים ומחקים בהצלחה את המראה של עץ טבעי, ומציעים אפשרות אטרקטיבית לשימושים מרובים. הם מגיעים במבחר נרחב ומגוון של צבעים, טקסטורות וגימורים, המאפשרים התאמה אישית להעדפות עיצוב אינדיבידואליות, מה שהופך אותם לאפשרות רב-תכליתית עבור מגוון סגנונות עיצוב. ניתן להשתמש בהם במסגרות מודרניות ומסורתיות, והם ניתן להתאים אישית לכל קונספט עיצובי.

ii). עמידות ועמידה לאורך זמן
לוחות קיר WPC הם עמידים מאוד ועמידים לאורך זמן. לוחות אלו עמידים מאוד בפני לחות, חרקים וריקבון. הם יכולים לעמוד בתנאי מזג אוויר קיצוניים, כמו גשמים כבדים, טמפרטורות גבוהות ורוחות חזקות. הם אינם מתעוותים, מתפצלים או נרקבים כמו עץ מסורתי, מה שהופך אותם לאפשרות ארוכת טווח ותחזוקה נמוכה וגם עמידים בפני מזיקים, טרמיטים , וריקבון פטרייתי, מה שהופך אותם לבחירה אידיאלית עבור יישומים חיצוניים. בנוסף, העמידות הגבוהה שלהם לקרינת UV ותנאי מזג אוויר קיצוניים תורמת לתוחלת החיים ואריכות החיים שלהם.

iii). ידידותיות לסביבה
לוחות WPC עשויים מחומרים ממוחזרים, כגון פסולת עץ ופלסטיק, אשר מסייעים להפחית את הביקוש למשאבים חדשים והופכים אותם לאופציה ידידותית לסביבה. הם אינם דורשים כריתת עצים, גם ניתנים למיחזור מלא בתום אורך חייהם , צמצום ההשפעה הסביבתית שלהם.

iv). תחזוקה נמוכה
לוחות קיר WPC דורשים מעט מאוד תחזוקה. שלא כמו עץ מסורתי הדורש צביעה,  או איטום רגילים. לוחות WPC עמידים בפני דהייה, סדקים והתעוותות. הם קלים לניקוי ותחזוקה, זקוקים רק לכביסה תקופתית עם מים וסבון כדי לשמור על המראה שלהם.

v). עמידות בפני חרקים ועובש:
לוחות WPC עמידים מאוד בפני טרמיטים וחרקים הורסי עץ אחרים, כמו גם עובש וטחב. זה מפחית את הצורך בטיפולים כימיים ומאריך את תוחלת החיים שלהם.

vi). קל להתקנה
לוחות WPC הם קלים וקלים לטיפול, מה שהופך את ההתקנה למהירה וחסכונית יותר מלוחות עץ מסורתיים, מה שהופך אותם לבחירה פופולרית עבור פרויקטי עשה זאת בעצמך. ניתן להתקין אותם באמצעות כלים פשוטים ואינם דורשים כישורים או ציוד מיוחדים.

כמה תמונות מהפרויקט בפתח תיקווה בית הכנסת רח׳ הדקל 9

 

החסרונות של לוחות WPCi).

 התרחבות והתכווצות תרמית
לוחות WPC יכולים להתרחב ולהתכווץ עקב שינויי טמפרטורה. הדבר עלול לגרום למרווחים או להתכווצות אם לא מטופלים כראוי במהלך ההתקנה.

ii). יישומים מבניים מוגבלים
לוחות WPC אינם מתאימים ליישומים נושאי עומס מכיוון שהם חסרים את החוזק המבני של עץ קונבנציונלי. הם מתאימים ביותר לשימושים לא מבניים, כגון חיפוי חיצוני, דק וגידור.

iii). פגיעות 
בעוד לוחות WPC עמידים בפני רוב הסוגים השונים של נזקים, הם יכולים להיות רגישים ונדליזם אגרסיבי כגון שברים ממכות חזקות מעוד. מעבר לזה הלוחות אמידים בוונדליזם יום יומי.

iii). עשוי להיות פחות אסתטי
בעוד לוחות קיר WPC מגיעים במגוון של צבעים ומרקמים, אנשים מסוימים עשויים למצוא אותם פחות אסתטיים מאשר לוחות עץ מסורתיים. ייתכן שאין להם את אותו גרגר או מרקם עץ טבעי, מה שיכול להפוך אותם לפחות מושכים לבעלי בתים מסוימים.

v). עשוי לדרוש תמיכה נוספת
לוחות קיר WPC לדרוש תמיכה נוספת על ההתקנה, במיוחד אם הם מתקנים על משטח מעוקל או לא אחיד. זה יכול להוסיף לעלות ההתקנה ולהפוך אותם לפחות מתאימים לפרויקטים של לעשות זאת בעצמך.

vi). זמינות מוגבלת
לוחות קיר WPC אינם זמינים כמו לוחות עץ מסורתיים. ייתכן שיהיה קשה יותר למצוא אותם באזורים מסוימים, מה שיכול להפוך אותם לאפשרות פחות נוחה עבור חלק מבעלי בתים.

סיכום

לוחות WPC מציעים מספר יתרונות על פני לוחות עץ מסורתיים, כגון עמידות, תחזוקה נמוכה וידידותיות לסביבה עלות ראשונית טובה יותר. עם זאת, יש להם גם כמה חסרונות, כולל, התרחבות והתכווצות תרמית ויישומים מבניים מוגבלים. כאשר שוקלים לוחות WPC לפרויקט, חיוני לקחת בחשבון  את היתרונות והחסרונות ולהעריך את התאמתם ליישום הספציפי.


אז חברים ניסיתי לכסות את כל היתרונות והחסרונות העיקריים של לוחות קיר wpc במאמר זה. אני מקווה שהמאמר הזה בהחלט יעזור לכם לקבל החלטה ובטחון לביצועה פרויקטים עם המוצר המדהים הזה.

לפרטים ודוגמאות אתם מוזמנים לפנות אלינו בפרטים באתר הזה .