מהי חזית מאווררת בחיפוי לוחות HPL או פייבר צמנט.

מהי חזית מאווררת? תפעול ויתרונות חזית מאווררת מציעה יתרונות רבים בחיסכון באנרגיה, בידוד אקוסטי ושמירה על  המבנה. להלן, נתאר מהי חזית מאווררת, כיצד היא פועלת והיתרונות שלה.

אז מה היא באמת חזית מאווררת?

חזית מאווררת היא מערכת מעטפת מבנה חיצונית בהתקנה יבשה. ניתן להתקין אותו בכול אתרי בנייה חדשים או במבנים שעוברים שיפוץ.
אלמנט זה מספק למבנה רווח בין הקיר ההיקפי שלו לבין החיפוי החיצוני. מטרתו העיקרית היא למתן את חילופי החום, האוויר והאור המסתובבים בין פנים וחוץ הבניין.

איך עובדת חזית מאווררת?

חזית מאווררת מקדמת את תנועת האוויר הנכנס לחלל הנוצר בין הקיר ההיקפי לבין החיפוי החיצוני. היעילות התרמית שלו מבוססת על ההבדל בין הטמפרטורה בתוך החלל הפנימי בין הקיר לחיפוי, ולזו שנמצא בחוץ.

חזית מאווררת בקיץ.

העלייה בטמפרטורה בתוך החלל בחודשי הקיץ מייצרת "אפקט ארובה" הדוחף את האוויר כלפי מעלה, ובכך מפחית את טמפרטורת הקיר הפונה אל פנים המבנה. במילים אחרות, זה שומר על הבניין קר יותר.

חזית מאווררת בחורף.

בחודשי החורף הקרים, הפתח בחזית המאווררת מאזן את טמפרטורת הקיר הפונה לפנים המבנה, מה שמפחית את הסיכון לרטיבות מהעיבוי ולחות על על גבי הקיר הפנימי.

איך נירא הקיר אליו מעוגנת החזית המאווררת?


הקיר שהולך לתמוך במבנה החזית המאווררת יהיה בעל שכבת איטום ובידוד במקרא ונדרש ויתאים למשקל החזית  או לקיר ( כדוגמה : בטון, בלוקים, בניה קלה וכדומה). וכן יתאים את העוגנים אליהם הוא מקובע מכיוון שכפי שציינו מדובר בציפוי אשר מותקן יבש על גבי קיר קיים.

ממה בנוי החזית המאווררת ?

 

כסיכום של מה שתיארנו עד כה, החזית המאווררת מורכבת מהאלמנטים הבאים:
קיר תומך מלבנים, בלוקים או בטון (בין היתר) עליו נתקין את העוגנים לחזית המאווררת.
שכבת הבידוד במקרא וקיים ( בחלק גדול של הפרויקטים הבידוד הוא פנימי), על הקיר התומך מקדמת ומחזקת את כושר הבידוד התרמי והאקוסטי של החזית המאווררת.
תא אוויר המסוגל לווסת את טמפרטורת הקיר הפונה לפנים המבנה הודות לניהול זרמי אוויר. זה שומר על הקיר מבודד מחום במהלך הקיץ ומונע לחות עקב עיבוי בחורף.
שכבת חיצונית או חיפוי של החזית המאווררת. זה יכול להיות עשוי מחומרים שונים כגון פייבר צמנט, HPL, גרניט פורצלן, GRC , מתכת , או שילוב ביניהם. הוא נבחר על פי האסתטיקה הנדרשת על ידי האדריכל ויעילות החומר עצמו בהתאם לסוג המבנה וסביבתו.


יתרונות החזית המאווררת.

בין היתרונות הרבים שחזית מאווררת מציעה, בולטים הבאים:
הגנה על חלק הפנימי של המבנה מפני מזג אוויר סוער. יעילות אנרגטית של המבנה בזכות הבידוד החיצוני הרציף והתא המאוורר.הפחתת הלחות על ידי הקלה על פינוי אדי מים מקירות פנימיים .איזון היגרו-תרמי .אינרציה תרמית של המתחם. שלא כמו חזיתות מסורתיות, בחזיתות מאווררות, הבידוד נשאר על הקיר החיצוניות של של המבנה. לכן, כל המסה שלו פועלת כ"מבנה תרמי", המאפשרת טמפרטורת פנים קבועה יותר לאורך כל היום.אוורור החדר בקיץ הודות ל"אפקט הארובה".בידוד אקוסטי הודות לשילוב המבודד ותא האוויר.תנועה חופשית על ידי הרחבת שניהם, התשתית והחיפוי, הימנעות שבירה אפשרית של לוחות או אי רציפות בחיבורים.

רוצים לדעת עוד על חזיתות מאווררות? 

צרו קשר ונחזור אלכם.