מערכת הדבקה להתקנת חיפויי חזיתות וקירות בלוחות HPL  ופייבר צמנט

חברה מובילה בתחום פתרונות חיפוי נסתרים לחזיתות ופנלים לקירות

 כבר למעלה מ-30 שנה ש-Bostik היא אחד  מחברות מובילות בענף החיפוי והדבקת הפנלים, באמצעות מערכת PanelTack™‎, עם ביצועים מוכחים שמביאים את הידע, הניסיון והחדשנות שלנו אל מרכז הבמה העולמית. הפופולריות של החיפויים לקירות גברה בשנים האחרונות הודות לעמידותם, ליתרונות שהם מציעים בחיסכון באנרגיה, למראה החלק והאסתטי שלהם ובהתקנה פשוטה, מהירה ונקייה. מערכת ההדבקה מונעת מהפנלים לשקוע תחת כובד משקלם, והם מסוגלים לעמוד בהתרחבות ובהתכווצות מחזורית הנגרמת כתוצאה משינויים סביבתיים, כגון רוח, שינויים בטמפרטורה ולחות. חומרים המשמשים לחיפוי חזיתות ולפנלים לקירות, כגון פנלים של אריחי פורצלן, לוחות HPL, אלוקובונד (ACP), צמר סלעים דחוס (PMW), לוחות פייבר צמנט (FCB), פורצלן, קרמיקה, בטון, משטחים נקבוביים וחומרים אחרים, בין היתר, מסוגלים לעמוד בעומסי רוח ומבטיחים הדבקה עמידה לאורך זמן בתנאי סביבה קיצוניים. המערכת השלמה של PanelTack™‎ כוללת את פריימר Primer PanelTack™‎, ‏ דבק דו צדדי FoamTape™‎, ‏ דבק PanelTack HM™‎ ופריימרים אחרים של PanelTack™‎. יש לעיין בגיליון הנתונים הטכניים של כל מוצר לצפייה ברשימה המקיפה של הלוחות המאושרים.

 למה לבחור במערכת החיפוי לחזיתות או בפנלים לקירות?

 הודות לאפשרויות העיצוב הנרחבות ולצריכת האנרגיה המופחתת, מערכות חיפוי לחזיתות ופנלים לקירות נפוצים בפרויקטים גדולים וחדשניים, כגון בניית בתי חולים, בתי ספר, אצטדיונים ומבני מגורים ומסחר מסוגים שונים. היתרונות במערכת החיפוי לחזיתות אידאליים גם עבור שיפוץ החלק החיצוני של מבנים קיימים, וכן עבור פרויקטים קטנים או דקורטיביים שיכולים להשלים עיצוב או בנייה קיימים. הודות ללוחות במגוון רחב של גדלים וחומרים שיכולים לחקות או להשלים את המראה האסתטי של סוגי בנייה רבים, ניתן לשנות את המראה הכללי של כל בניין באופן דרמטי. 

יתרונות נוספים להתקנת פאנלים בהדבקה או למערכת החיפוי לחזיתות:

 • שיטת חיבור נסתרת לקבלת מראה נעים לעין. • מערכות החיפוי חסכונית באנרגיה ויש לה התנגדות תרמית גבוהה יותר ופחות שבירות תרמיות. • הדבק האלסטי עמיד יותר לרטט ולרעידות.

 • ללא גשרי קור. • הדבקה שיכולה לעמוד בלחצים ובמאמצי מתיחה הנגרמים כתוצאה מהרוח.

 • חלוקת לחצים טובה יותר.

 • אין צורך בברגים לא נעימים למראה שגורמים להיווצרות פסים מלוכלכים.

 • אין צורך בחשמל באתר.

 • ללא אבק ורעש שנוצרים כתוצאה מקידוח והידוק.

 • הפנל לא נחלש (נשאר שלם ללא הצורך בקידוח). 

• ניתן להשתמש בפנלים דקים יותר לקירות.

 • שיטת הדבקה פשוטה ומהירה.

 • לשימוש בתוך המבנה ומחוצה לו.

עומסי רוח רוח ותנועות אוויר יכולים להזיק לרכיבים החיצוניים של הבניין. 

כאשר בניין חוסם את הרוח, האוויר שנמצא בתנועה יעצור, ובכך יגרום ללחץ אדיר וליניקת רוח, תופעות הנקראים עומסי רוח. עומסי הרוח חזקים יותר בקצוות ובפינות של הבניין מאשר במרכז החזית שלו. ההדבקה של מערכת החיפוי לקירות חייבת לעמוד במאמצי המתיחה האלה, ובנוסף, ייתכן שגם יהיה צורך בצמצום המרחקים בין פרופילי התמיכה. המוצרים הבדוקים והמהימנים של מערכת PanelTack™‎ מספקים את העמידות והיציבות שכל כך נדרשת כדי לעמוד בעומסי הרוח, כמעט בכל סוג של סביבה. בניגוד להידוק מכני, שהוא בעל ממשקים מוגבלים בלבד בהם קיים מגע בין המהדקים לבין הפנל והמבנה, ההדבקה הרציפה של מערכת PanelTack™‎ מפחיתה את הרטט שנגרם על-ידי הרוח אותו ניתן לשמוע בתוך הבניין, וכמו כן גם מפזרת את הלחץ שנגרם כתוצאה מהרוחות באופן שוויוני יותר מאשר נקודת לחץ גבוה שנוצרת על-ידי הידוק מכני.  עומסי הרוח מחושבים לפי תקן 1 Eurocode, חלקים -1 ‏4, (1991-1-4 EN). ערכי הלחץ תלויים בגובה הבניין, במיקום הגאוגרפי שלו, וכן בסביבה בה עומד הבניין (למשל, האם הבניין מוקף בבניינים אחרים או לא). 

התרחבות והתכווצות תרמיות בעת חשיפה לשמש,

 פנלים וחיפויים מתחממים ומתרחבים, בעוד שהמבנה התומך בהם אינו מושפע בדרך כלל. השפעה הפוכה נגרמת בסביבות קרות במיוחד. לוחות HPL רגישים במיוחד להתרחבות תרמית וללחות. שרפים המתקשים לאחר חימום וסיבי עץ מושפעים מהטמפרטורה (התרחבות תרמית), וגם מהלחות (התרחבות שנגרמת מלחות) פנלים אחרים, כגון לוחות פייבר צמנט, צמר סלעים דחוס ולוחות אלומיניום מרוכבים (אלוקובונד), מושפעים פחות מתופעות אלו. הדבק PanelTack HM™‎ שלנו הוא גמיש במיוחד כדי לספוג לחלוטין את תנועת הפנלים שנגרמת כתוצאה מחום י ומלחות. בנוסף, השכבה הרציפה של חומר ההדבקה יוצרת בידוד תרמי טוב יותר בא מצעות הפחתה של גשרי קור או של גשרים תרמיים.

רעידות סיסמיות/רעידות אדמה

 ההדבקה הגמישה של PanelTack HM™‎ יכולה לעמוד ברעידות מסוימות הנגרמות על-ידי עומס תנועה בכבישים ועל-ידי תנועות סיסמיות.

 


חסינות אש ובטיחות אש 

חסינות אש מבוססת על השפעת המבנה על פריצת השריפה ועל תרומתו להמשך הבעירה. הסיווג האירופי לפי תקן 13501-1 EN מבחין בין שבעה דירוגים עיקריים (A1, ‏ A2, ‏ B, ‏ C, ‏D, ‏ E ו-F), עם שתי התוספות הבאות: • “דירוג s” לפליטת עשן (s1, ‏ s2, ו-s3, כאשר s1 הוא דירוג המשנה הגבוה ביותר). • “דירוג d” להיווצרות טיפות בוערות וחלקיקים בוערים (d0, ‏ d1, ו-d2, כאשר d0 הוא דירוג המשנה הגבוה ביותר). כל רכיב במבנה קובע את התוצאה, לרבות הפנלים, הקונסטרוקציה, שיטת ההתקנה וכל חומר מבודד שנעשה בו שימוש. בנוגע לקונסטרוקציה, אלומיניום הוא חומר לא דליק ונקודת ההתכה שלו היא 650°C. עם זאת, הגורם המרכזי שנלקח בחשבון הוא הפנל עצמו. צמר סלעים ואריחי פורצלן נוטים להיות החומרים המועדפים, עם דירוג A1 או A2 ‏. Bostik ערכה בדיקות אש רבות אשר מוכיחות שככל שהדבר נוגע לבטיחות אש (סיווג אש לפי תקן 13501-1 EN), מערכת ההדבקה תעמוד בדרישות התקן. חסינות אש היא היכולת של מערכת בניין לעמוד בדרישות הנוגעות ליציבות המבנה בעת שריפה, לעמידות האש ולבידוד התרמי למשך פרק זמן מסוים. סוג החיפוי/פאנל יקבע את רמת הביצועים הכוללת של מערכת PanelTack™‎ ביחס לחסינות אש.

 

פהמערכת השלמה של PanelTack™‎ כוללת פריימר Primer PanelTack™‎, ‏ דבק דו-צדדי FoamTape™‎, דבק ‏ PanelTack HM™‎ ופריימרים אחרים של PanelTack™‎. מוצרים אלה משתלבים יחד בתהליך פשוט, שלב אחר שלב, שמבטיח כיסוי קבוע ומקיף המעניק גימור חלק, עמיד ודקורטיבי. 

דבק

PanelTack HM™‎ הוא דבק הומוגני, חלק וגמיש ביותר, שיוצר הדבקה רציפה בין הפנל למבנה התומך. PanelTack HM™‎ מתאים לשימוש עם פנלים וחומרי חיפוי שונים לקירות, לרבות פנלים של אריחי פורצלן, לוחות אלומיניום מרוכבים (ACP), צמר סלעים דחוס (PMW), משטחים נקבוביים, לוחות פייבר צמנט (FCB), בטון, פורצלן, קרמיקה וחומרים טבעיים אחרים.

דבק PANELTACK™

דבק PanelTack הוא דבק הומוגני, חלק וגמיש ביותר, שיוצר הדבקה רציפה בין הפנל למבנה התומך. להתקנה של לוחות HPL ואלוקובונד (ACP).  


סרט דביק ורצועת ריווח (ספייסר)

 FoamTape™‎ הוא חלק מהמערכת השלמה של PanelTack™‎ והוא משמש כרצועת ריווח עבור הדבק כדי לוודא ששכבת הדבק בין הפאנל לבין הקונסטרוקציה תהיה עבה מספיק. FoamTape™‎ מספק קיבוע ראשוני לפאנל או למשטח עד שהדבק PanelTack HM™‎ מתקשה, ומבטיח הדבקה חזקה ועמידה לאורך זמן. FoamTape™‎ מתאים לשימוש עם כמעט כל סוגי הפנלים ולוחות החיפוי לקירות, לרבות פאנלים של אריחי פורצלן, לוחות HPL, לוחות אלומיניום מרוכבים (אלוקו-בונד - ACP) צמר סלעים דחוס (PMW), לוחות פייבר צמנט (FCB), בטון, פורצלן, קרמיקה, משטחים נקבוביים וחומרים טבעיים אחרים.

 


פריימר וחומר ניקוי רב-שימושי

Primer PanelTack™‎ הוא פריימר וחומר ניקוי רב-שימושי המיועד לשימוש בחלק האחורי של חזיתות ופנלים דקורטיביים, וכן על מבני תמיכה - קונסטרוקציה מאלומיניום ומפלדת אל-חלד. הודות לכיסוי הגבוה ולזמן התייבשות מהיר של 10 דקות, Primer PanelTack™‎ מתאים לשימוש עם סוגים שונים של פנלים וחומרי חיפוי לקירות, לרבות GPTP עם גב רשת, לוחות HPL, לוחות אלוקובונד (ACP) וחומרים נוספים.  

פריימר עבור לוחות פייבר צמנט ופנלים מינרליים ונקבוביים לקירות 

rimer MSP™‎ מתאים לשימוש עם סוגים שונים של פנלים ושל חומרי חיפוי לקירות, לרבות סוגים מסוימים של לוחות פייבר צמנט (FCB), צמר סלעים דחוס (PMW), אבן טבעית, אריחי קרמיקה ופורצלן ופנלים לחיפוי מלבנים ומבטון.

 

פריימר עבור פנלים נקבוביים לקירות 

rimer Q™‎ הוא פוליאוריתן שקוף המתאים לשימוש עם סוגים שונים של פנלים ושל חומרי חיפוי לקירות, לרבות סוגים מסוימים של לוחות פייבר צמנט (FCB), משטחים נקבוביים וחומרים נוספים.

 

פריימרים

 סדרת הפריימרים מחזקי ההדבקה עבור מערכת החיפוי לחזיתות והפנלים לקירות של PanelTack™‎ תוכננה כדי להבטיח הדבקה חזקה עבור כמעט כל סוגי הפנלים או המשטחים, להתקנות בתוך המבנה ומחוצה לו. הם ורסטיליים, נוחים לשימוש ומשפרים את ההדבקה העמידה של PanelTack HM™‎ ושל ™PanelTack FoamTape™‎, ובכך הם מהווים חלק אינטגרלי מן המערכת השלמה של PanelTack™‎.

משטחים וסוגי פנלים מומלצים

 קיימים סוגים שונים של משטחים בשוק, ולכל אחד תכונות ייחודיות משלו. מערכת PanelTack™‎ עבור חיפוי חזיתות ופנלים לקירות מבית Bostik מתאימה לסוגים הבאים של החיפויים ושל הפנלים לקירות.  


* ניתן להשתמש בפריימרים במגוון התקנות ויישומים. בחירת הפריימר המתאים תלויה בסוג הפנל שמיועד להתקנה.

 **יש ליצור קשר עם מחלקת התמיכה הטכנית למידע על המותגים שאושרו לשימוש עם מוצר זה. יש לעיין בגיליון הנתונים הטכניים של כל מוצר לקבלת מידע נוסף על המשטחים שאושרו ועל הנחיות לשימוש נכון. בהתחשב במגוון הפנלים הקיימים בשוק, מומלץ להתייעץ עם יצרן הפנל, לעיין בתקנות הבנייה המקומיות למידע על הדרישות, לפנות למחלקת התמיכה הטכנית של בוסטיק או לפנות למנהל המכירות באזור לפני ההתקנה בכל שאלה או חשש.

לפני ההתקנה

 כל המשטחים חייבים להיות יציבים, נקיים וללא שומן ואבק. אין להתקין בזמן שנושבת רוח חזקה. אין להתקין בזמן גשם, כפור, ערפל או סיכוי לירידת טל, משום שתופעות אלו יגרמו ליצירת עיבוי על המשטח (ראה טבלה). יש להתקין את PanelTack™‎ בטמפרטורה בין 5°C ל-30°C. לאחר יישום הדבק PanelTack HM™‎, יש להתקין את הפנל בתוך 10 דקות (זמן פתוח). אם הדבק נשאר חשוף לזמן רב יותר, ייתכן שהוא יתחיל להתקשות, וכתוצאה מכך ייווצר קרום על גבי הדבק. היווצרות קרום תפגע באיכות ההדבקה הסופית. יש לעיין בגיליון הנתונים הטכניים של כל מוצר לצפייה במידע על תנאי ההתקנה המומלצים. יש לוודא תמיד שסביבת ההתקנה מאווררת במידה מספקת במהלך ההתקנה. יש לבצע תמיד בדיקה באזור מסוים כדי לוודא שהמוצר משביע רצון, לרבות הדבקה למשטח, ו/או כדי ללמוד את טכניקות ההתקנה הנכונות לפני השימוש. באחריות המשתמש לקבוע את התנאים והתאימות של כל המשטחים לפני השימוש. כל הפנלים חייבים להיות במצב מיטבי כדי להבטיח הדבקה נאותה. יש לעיין בגיליונות הבטיחות והנתונים הטכניים של יצרני הפנלים לפני השימוש. אין להשתמש בפנל אם מתקיימים התנאים הבאים: 

• הפנל פגום, עקום או מעוות בצורה חריגה.

 • הפנל עבר טיפול מקדים או טיפול בפריימר על משטח ההדבקה בצורה שגויה.

 • יישום שגוי של הפריימרים של PanelTack™‎ כך שאינו בקו מקביל עם הפריימר בקונסטרוקציה.

 • אם המשטח שמיועד להדבקה אינו יבש מספיק. 

• אם הפנל אינו מתאים למערכת ההדבקה.

 

הערות: תרשים זה משמש רק כהתייחסות. הערכים בפועל עשויים להשתנות בהתאם לתנאי מקום העבודה. אין ליישם בתנאי רוח. אין ליישם בזמן גשם, כפור, ערפל או סיכון של טל, שכן הדבר יגרום לעיבוי פני השטח על התשתית או על הפנלים.

הפנלים צריכים להיות שטוחים לפני ההדבקה, במיוחד פנלים גדולים יותר שדורשים טיפול ואחסון זהירים הרבה יותר. יש ליצור קשר עם יצרן הפנלים בכל שאלה או חשש הנוגעים לפנלים עצמם. יש לקרוא בעיון את גיליונות הבטיחות והנתונים הטכניים לפני תחילת ההתקנה. יש לפעול בהתאם לתקנים של ההתקנה והיישום ותקני הבנייה המקומיים והבינלאומיים. ניתן למצוא באתר www.bostik.com את המידע וגיליונות הבטיחות העדכניים ביותר של המוצרים לפני ההתקנה. 

 

ניקוי והכנה של קונסטרוקציה ממתכת באמצעות Primer PanelTack™‎, יש לנקות את פני השטח של כל הקונסטרוקציה ממתכת לפני השימוש בדבק PanelTack HM™‎ או בדו"צ FoamTape™‎. אם הקונסטרוקציה אינה נקייה, או מכילה לכלוך, שומן או משקעים אחרים, כגון שאריות של חומרי הובלה, חלקיקים או אבק שהגיע מייצור הפאנל עצמו, וכו', איכות ההדבקה תיפגם. הערה: משום ש- Primer PanelTack™‎ הוא חומר ניקוי ופריימר במוצר אחד, ניקוי הקונסטרוקציה כבר כולל את שכבת הפריימר.

 1. יש להסיר פיסות לכלוך גדולות באמצעות מברשת יבשה או מטלית.

 2. יש לטבול קלות מטלית נקייה, יבשה, ללא סיבים ב- 

Primer PanelTack™‎. 3. יש לנגב את הקונסטרוקציה בחוזקה באמצעות המטלית בשכבה אחת אחידה. הערה: יש לוודא שהלכלוך הוסר מהמשטח ולא פוזר על פני המשטח המיועד להדבקה.

 4. אין לנקות שטח גדול יותר ממה שניתן להדביק בשש שעות. פעולה זו מסייעת למנוע זיהום של המשטחים שנוקו. 

5. יש להמתין עד שחומר הניקוי יתייבש לחלוטין, בערך 10 דקות. בניגוד לשימוש בפריימר, ניתן לנקות משטח באמצעות Primer PanelTack™‎ יותר מפעם אחת.

ניקוי כל משטחי החזיתות או הפנלים לחיפוי הקירות

 יש לוודא את הניקיון של הצד האחורי של כל הפנלים לקירות או של המשטחים לפני השימוש בפריימרים, דבק PanelTack HM™‎ או דו"צ FoamTape™‎. אם נותר לכלוך כלשהו, שומן או משקעים אחרים, כגון שאריות של חומרי הובלה, חלקיקים או אבק שהגיע מייצור הפאנל עצמו, וכו', איכות ההדבקה עלולה להיפגע. 1. יש להסיר פיסות לכלוך גדולות באמצעות מברשת יבשה או מטלית.

 2. באמצעות מטלית לחה, יש לשפשף את שטח הפנל שיודבק לקונסטרוקציה לכל גובה הפנל, כך שהחומר יתפזר באופן אחיד. הערה: יש לוודא שהלכלוך הוסר מהמשטח ולא פוזר על פני המשטח שמיועד להדבקה. אין להשאיר מים עומדים על צידו האחורי של הפנל.

 3. אין לנקות שטח גדול יותר ממה שניתן להדביק בשש שעות. פעולה זו מסייעת למנוע זיהום של המשטחים שנוקו.  


הכנת פנל החיפוי לאחר ניקוי כל המשטחים,

 ניתן להשתמש ב-בפריימרים Primer PanelTack™‎, ‏ Primer MSP™‎ ו- Primer Q™‎ על גבי הפנלים או המשטחים שאושרו לשימוש.

 1. יש לוודא שנעשה שימוש בפריימר המתאים לחומר של הפנל. יש לעיין בתרשים של חומרי המשטחים והפנלים המומלצים במדריך זה או בגיליון הנתונים הטכניים של כל מוצר, לצפייה ברשימה מלאה של החומרים שאושרו. 

         א. יש למרוח את את פריימר Primer PanelTack™‎ על פני המשטח או פנל החיפוי באמצעות מטלית נקייה, יבשה וללא סיבים במקומות בהם הפנל יבוא במגע עם דבק .PanelTack™‎

         ב. יש למרוח את הפריימרים Primer MSP™‎ או Primer Q™‎ על פנל החיפוי או על המשטח בשכבה אחת אחידה, באמצעות מברשת או רולר, במקומות בהם הפנל יבוא במגע עם דבק 

PanelTack™‎. 2. יש להמתין עד שהפריימר יתייבש לחלוטין (לפחות 10 דקות עבור Primer ).Primer Q™‎ שעתיים עבור ;Primer MSP™‎ ‏ 60-90 דקות עבור ;PanelTack™‎

 

הדבקת סרט דו צדדי 

PANELTACK™ FOAMTAPE™‎ .1. כדי להדביק את הדבק ™PanelTack והסרט הדו"צ FoamTape™‎ בצורה נכונה, יש לקחת בחשבון את המידות של פרופיל הקונסטרוקציה, מיקומו, וגודל הפנל המיועד להתקנה.

 2. לאחר שהפריימר נמרח על גבי הקונסטרוקציה והתייבש לחלוטין, יש להדביק את הסרט דו"צ FoamTape™‎ באופן רציף ובמאונך, לאורך כל פרופיל הקונסטרוקציה.

 3. בהתאם לסוג פרופיל התמיכה והשימוש בפרופיל החיבור, יש להשתמש בסרט דו"צ FoamTape™‎ באופן הבא: 

         א. עבור תמכי ביניים ותמכי קצה (בערך 10 ס"מ): יש להדביק רצועה אחת של סרט דו"צ FoamTape™‎ לאורך אחד מהקצוות. (בתמכי קצה, מומלץ להדביק בקצה החיצוני) יש להשאיר מרווח של לפחות 10 מ"מ עבור שורת דבק אחת.

        ב. עבור חיבור אנכי בין שני פנלים (בערך 5 ס"מ): יש להדביק שתי רצועות של FoamTape™‎ על שני הצדדים של מרכז פרופיל התמך - קונסטרוקציה, כל אחד מעט לפני קצה מיקום הפנל. יש להשאיר מרווח של לפחות 10 מ"מ עבור הדבק, בין הסרט לקצה פרופיל התמך. בכך ניתן למנוע את הסיכון לדחיפת הדבק ממיקומו מתחת לפנל אל תוך החיבור בין שני הפנלים.

 4. יש להשתמש ב- FoamTape™‎ תוך שמירה על מרווח של 10 מ"מ לפחות מה- PanelTack HM™‎ כדי ליצור מרווח גדול מספיק שיאפשר לדבק "לזרום" לכל הצדדים בעת הידוק הפנל. הערה: אם הדבק נמרח קרוב מדי ל- FoamTape™‎, קיים סיכון לכך שהדבק יכסה הסרט בעת הידוק הפנל, ובכך יפגע באיכות ההדבקה של ה- FoamTape™‎. אין להשתמש ב- PanelTack HM™‎ קרוב מדי לקצה, משום שהדבק עלול לגלוש אל מעבר לקצה. 

5. יש להדק את FoamTape™‎ היטב אל הפרופיל בעת ההדבקה. יש לחתוך את הסרט לאחר כיסוי קצה הפרופיל של הקונסטרוקציה. יש להימנע מהידוק חתיכות של FoamTape™‎ זו לזו, משום שחוזק ההדבקה של הפנלים עשוי להיפגע כתוצאה מכך. יש להשליך כל FoamTape™‎ שנדבק לעצמו או למשטחים לא רצויים. 

6. אין להסיר את סרט המגן עד זמן קצר לפני התקנת הפנל, מייד לאחר היישום של הדבק PanelTack HM™‎.  



השימוש בדבק 

PANELTACK HM™‎ . 1. לאחר הדבקת הסרט דו"צ PanelTack™ FoamTape™‎, יש ליישם את הדבק PanelTack HM™‎ באופן רציף ובמאונך, מהחלק העליון ועד לחלק התחתון. 

2. יש לחתוך את קצה השפופרת/הנקניק של הדבק PanelTack™ HM ולהכניס אותה לאקדח פניאומטי, חשמלי או אקדח סיליקון ידני. יש להבריג / למקם את פיית ה-V-notch המצורפת כדי ליצור רצועה משולשת ברוחב ובגובה של 10 מ"מ. יש למרוח את הדבק על משטח אחד בלבד, בזווית של 90° ביחס למשטח לקבלת כמות וצורה אופטימליים. 

3. יש ליישם את ה- PanelTack HM™‎ במרחק של 10 מ"מ לפחות מה- FoamTape™‎, כדי להשאיר מרווח גדול מספיק שיאפשר לדבק "לזרום" לכל הצדדים בעת הידוק הפנל. הערה: אם הדבק נמרח קרוב מדי ל- FoamTape™‎, קיים סיכון שהדבק יגלוש מעל לסרט בעת הידוק הפנל ובכך יפגע באיכות ההדבקה של ה- FoamTape™‎. אין למרוח את ה- PanelTack HM™‎ קרוב מדי לקצה משום שהדבק עלול לגלוש אל מעבר לקצה.

 4. אין ליישם דבק 10 דקות לפני ההדבקה / ההתקנה עצמה (בדרך כלל זמן עבודה של פנל גדול אחד). רק במקרה של פנלים קטנים ניתן למרוח את הדבק על מספר פנלים במקביל.

התקנת הפנל

 1. לאחר יישום הדבק PanelTack HM™‎, יש להסיר את הסרט עם ציפוי הסיליקון שעל גבי הסרט דו"צ PanelTack™ FoamTape™‎ רגע לפני התקנת הפנל.

 2. יש להתקין את הפנל בתוך 10 דקות (זמן חשיפה) מרגע מריחת הדבק. אם הדבק PanelTack HM™‎ נשאר חשוף לזמן רב יותר, הוא עלול להתחיל להתקשות, וכתוצאה מכך ייווצר קרום על גבי הדבק. כל היווצרות של קרום תפגע באיכות ההדבקה הסופית. 

3. לאחר שהפנל ממוקם בצורה נכונה, יש להדק אותו בחוזקה ולנגב בעדינות במקומות שבאים במגע עם ה- FoamTape™‎.

ניקיון 

יש לנקות את כל הכלים והציוד בעזרת מים וסבון. אין לאפשר לחומר כלשהו להתייבש על גבי משטחים לא רצויים.  

אחסון

 יש לאחסן במקום קריר ויבש שאינו חשוף לטמפרטורות גבוהות או נמוכות מדי (5°C עד 25°C). חיי מדף: שנה אחת ממועד הייצור באריזה שלא נפתחה.

הגבלות

 • לא מתאים לשימוש ללא מערכת הכוללת של PanelTack™‎. PanelTack™‎ אינם מתאימים לשימוש בחלק הקדמי של חומרים לחיפוי חזי

 • מוצר י תות ופנלים לקירות. 

• אין להשתמש בסרט FoamTape™‎ שאיכותו נפגמה בכך שנדבק לעצמו או למשטח לא רצוי.

 • לא מתאים לשימוש בשיטת ה"נקודות".

 • יש לוודא שהמבנה יציב ומתאים להתקנה של מערכת חזיתות מאווררת. 

• יש לוודא שאורכי הפנלים מתאימים לרכיבי המערכת ולתקני הבנייה.

 • יש לשמור על מרווח אוויר של 2 ס"מ לפחות בין הפנל לרכיב הבא במערכת החיפוי. אין לחסום את האוורור של מערכת החזיתות על מנת לאפשר זרימת אוויר רציפה. 

הערה לפני ההתקנה,

 יש להדביק את PanelTack™‎ באזור מסוים כדי ללמוד את שיטת ההדבקה וכדי לוודא שהמוצר משביע רצון. באחריות המשתמש לקבוע את התנאים והתאימות של כל המשטחים לפני השימוש. בהתחשב במגוון השימושים של המוצרים שלנו, ההוראות הכלולות במסמך זה מצורפות לצורך המחשה בלבד. אנו ממליצים ללקוחותינו לוודא שהמוצר מתאים לשימוש הרצוי ולקחת אחריות על השימוש בו בכל מקרה לגופו.  

סכנה

 תמיד יש לעיין בגיליון הבטיחות (SDS) לפני השימוש, לקבלת מידע על הדרכים הנכונות לטיפול, על הניקיון ועל טיפול בדליפות. מסמכי גיליון הבטיחות זמינים באתר .www bostik.com. לשימוש מקצועי בלבד. לא מיועד למכירה קמעונאית. לשמור הרחק מהישג ידם של ילדים.

אחריות

 לצורך קבלת אחריות על מערכת PanelTack, יש למלא ולשלוח את יומן אתר העבודה של PanelTack הזמין בכתובת bostik.com/us. אחריות מוגבלת זמינה בכתובת www.bostik.com/us או בטלפון 800.726.7845. במידה המרבית המותרת בחוק, BOSTIK מסירה כל אחריות אחרת, מפורשת או משתמעת, לרבות, אך ללא הגבלה, אחריות סחירות והתאמה למטרה מסוימת. אלא אם צוין אחרת באחריות המוגבלת, הפתרון היחיד להפרת האחריות הוא החלפה של המוצר או החזר כספי של הסכום ששולם על-ידי הקונה בעת הרכישה. BOSTIK לא תהיה אחראית לנזק ישיר, מקרי, תוצאתי או מיוחד, במידה המרבית המותרת לפי החוק. הסרה של אחריות משתמ י עת עשויים שלא להיות ישימים עבור סוגי קונים מסוימים, ומדינות מסוימות אינן מתירות החרגה או הגבלה של נזקים מקריים או תוצאתיים, לכן ייתכן שההגבלות הנ"ל לא יחולו עליכם. באחריות הקונה לבדוק את תאימות המוצר לשימוש המיועד לפני השימוש בו. האחריות המוגבלת חלה רק על הרוכש המקורי ואינה ניתנת להעברה. כל תביעה עקב מוצר פגום יש להגיש בתוך 30 ימים מגילוי הבעיה ולהגיש יחד עם הוכחת קנייה בכתב.  


הגדרות התקנה בהדבקה: 

יש להתייעץ מול ספק הדבקים ולקבל אחריות הדבקה לכול פרויקט.



מצורף גם תקן ETA אירופי


מקור המאמר מגיעה מחברת מקור הפורמייקה חברה יבואנית לחומרי הדבקה הכי גדולה בישראל.


מצורפים כמה תמונות של פרויקטים שעשו בהדבקה בישראל:

1. בית ספר ראש העין

     חברת התקנה א.א. הצבי פרויקטים


פרויקט מרכז צעירים בערד:

  חברת התקנה א.א. הצבי פרויקטים


לפרטים ניתן לפנות לאחד הנצידי החברה קלאדס חיפויים בע״מ