עיבוד וטיפול בלוחות HPL

HPL הוא חומר קל לעיבוד, לפיו בדרך כלל ניתן להשתמש בכלים סטנדרטיים לעבודה בעץ. הפרק הבא מתאר את הדרישות החשובות ביותר שיש לקחת בחשבון עבור עיבוד ועיבוד של רכיבי HPL, HPL-Compact ו-HPL מרוכבים.

אחסון HPL

HPL יש לאחסן באקלים רגיל תנאי חדר, כלומר בערך. 18 - 25 מעלות צלזיוס ו-50 - 65%  לחות כך שהם מוגנים מפני לחות, לחות ואור שמש ישיר. הפנלים צריכים לשכב שטוח על משטח אופקי מתאים, למשל. על משטח עם  גיבוי כשיח. רצוי לחסות את הפנלים עם לוחות בכיסוי ניילון עמיד לרטיבות, לא לאפשר ללחות להכנס בין הלוחות במיוחד שהן שוכבים אחד על השני. אם HPL מסופק ארוז בסרט, מומלץ לסגור את הסרט ולהחליף את לוחות בכיסוי בכל פעם לאחר הסרת לוחות ממשטח. אם אחסון אופקי אינו אפשרי, מומלץ לאחסן את החומר בזווית של כ. 80° עם תמיכה על כל השטח ומשקל נגד על הקרקע למניעת החלקה.

לדוגמה: 

טיפול בלוחות HPL

טיפול ב-HPL, יש לוודא שלוח מורם תמיד שווה בכול הצדדים. אין למשוך או להחליק את הלוח על צד הדקורטיבי או למשוך את הלוח זה כנגד זה. לגדלים גדולים יותר של הלוחות , מומלץ לשאת את היריעות המעוקלות לאורך ציר האורך כדי למנוע צניחה שתתרחש ( על מנת לא לייצר כיפוף פנימי של הלוח. לא ניתן גם לגלגל הלוחות לנשיאה . חשוב להרים את הלוח תמיד ע״י שני אנשים.  יש להשתמש במשטחים גדולים וחזקים מספיק בעת הובלת של הלוחות עם כלי הובלה. יש לאבטח אותם מפני החלקה בשינועה. 


איזון בלוחות HPL

פיצוי מתח מתחים תמיד יתרחשו בין שני חומרים המחוברים זה לזה. לכן, מצע צריך להיות למינציה משני הצדדים של הלוח מאוזן עם חומרים הכפופים לאותם שינויים ממדיים הנגרמים מהשפעת החום והלחות. זה חשוב במיוחד כאשר האלמנט המרוכב המוגמר נועד להיות תומך בעצמו ולא ייתמך ישירות על ידי מבנה קשיח. התוצאות הטובות ביותר מושגות עם מבנה סימטרי על ידי שימוש באותם יריעות HPL הן מלפנים והן מאחור. השתמש תמיד ביריעות קדמיות ואחוריות חתוכות מאותו כיוון של יריעת הלמינציה ולעולם לא בזווית ישרה זו לזו. היריעות מחוברות בו זמנית למצע באותו כיוון שיוף. גם השימוש במה שנקרא "מאזנים" בעובי שווה מניב תוצאות טובות. בנסיבות מסוימות, ניתן להשתמש גם בחומרים אחרים לאיזון כמו סרטים, פורניר עץ, ציפוי לכה, ניירות ספוג וכו'. עם זאת, זה תמיד מצריך • בחירת חומר שתכונותיו הפיזיקליות קרובות ככל האפשר לאלו של HPL ו- • ביצוע בדיקות לפני כן. לא ניתן להכליל את התוצאות שהושגו עם חומרים כאלה בפועל. לכן, בדרך כלל לא ניתן להמליץ על השימוש בו.

עיבוד מדויק של לוחות HPL

עיבוד  של מצעים עם גימור HPL לאחר כיסוי והדבקה נכונים, ניתן לעבד את ה-HPL בעיבוד נוסף יחד עם המצע. פני השטח של HPL מורכבים משרף מלמין איכותי, מה שהופך אותו לקשה יחסית. בלאי כלים גדול יותר מאשר ברוב המוצרים המבוססים על עץ. כלים עם להבי TCT הוכחו כמתאימים מאוד. להבי יהלום פולי-גבישיים מתאימים גם לתהליכי עיבוד סטנדרטיים. עיבוד של לוחות לא מלוכדות צריך להתבצע על משטח שטוח ומוצק. בכל פעם שיש להזיז משטח דקורטיבי מעל משטח הנושא לצורך עיבוד שבבי או להפך, מומלץ להשתמש במכוון או בבסיס (למשל סיבית) כדי לנוע יחד עם ה-HPL. עבור מכונות ניתן להשתמש במשטחי מיסב שטוחים עם חריצים במקום זאת, על מנת לשמור על שטח המגע עם ה-HPL קטן ככל האפשר. אין צורך בבסיס לשולחנות עם תמיכה בכרית אוויר. הימנע מכל רטט ורפרוף של המשטח. להבים חדים וכלים פועלים בצורה חלקה חיוניים לעבודה ללא רבב. שבירה, פיצול או קידה של הצד הדקורטיבי הם תוצאה של עיבוד שגוי או כלים לא מתאימים. החריצים המתקבלים יכולים להוביל להיווצרות סדקים על אלמנטים מרוכבים. כל הפינות של החיתוכים והפתחים הפנימיים על לוחות מרוכבים ו-HPL-Compact צריכות להיות מעוגלות. הרדיוס הפנימי צריך להיות גדול ככל האפשר: עבור חתכים באורך צד של עד 250 מ"מ, על הפינות להיות ברדיוס מינימלי של 6 מ"מ .

חיתוך לוחות HPL

חיתוך לוחות HPL לגודל עם וללא מצעים באמצעות כלים ידניים השתמשו במכוון או בפס עצירה כדי להשיג חיתוכים ישרים עם מסור עגול ידני. החיתוך צריך להתבצע עם הפנים כלפי מטה כדי למנוע שברים בקצה הנראה לעין. שימו לב להקרנת הלהב עבור מסורים עגולים ניידים עם פונקציית צלילה.


מסורים מתאימים רק עם להבי המסור הנכונים ועיבוד חד של הקצה. החיתוך צריך להתבצע עם הפנים כלפי מטה כדי למנוע שברים בקצה הנראה לעין. יש להשתמש בבסיס נקי  כדי להגן על הצד הדקורטיבי הגלוי מפני שריטות.

במסורי שולחן הזזה לתוצאה טובה יותר בעת פיצול עם מסורים עגולים קבועים ומסורי שולחן הזזה, הצד הדקורטיבי צריך להיות פונה כלפי מעלה. איכות הקצוות החתוכים תלויה בין היתר בהתאמת הגובה של להב המסור. הגובה האידאלי תלוי בעובי ה-HPL ולהב המסור העגול שבו נעשה שימוש.

כדוגמה בציור


ה-HPL צריך לשכב על שולחן החיתוך בצורה מאובטחת ושטוחה. יש להחזיק אותו בחוזקה באזור להב המסור כדי למנוע רפרוף. יש להשתמש בקרן לחץ או בסרגל לחץ.

איכות הקצה בחיתוך תלוי בעיקר ב:

 • איכות ומצב המכונה ולהב המסור העגול 

• צורת השן •

 מספר שיניים •

 מהירות חיתוך • 

קצב הזנה של לוחות HPL ניתן גם לחתוך בערימות. ארבעה סוגים של להבי מסור עגול משמשים בדרך כלל לחיתוך אלמנטים מרוכבים HPL, HPL-Compact ו-HPL: חלק עליון שטוח הוא צורת השן הפשוטה ביותר שיכולה להשיג תוצאות טובות. חלק עליון שטוח קל לשימוש ומאפשר חידוד חסכוני. שיפוע עליון חלופי הוא צורת השיניים האוניברסלית לקיצוץ והפרדת חתכים. תצורת השיניים גורמת לצריכת חשמל נמוכה יותר של המכונה. חיתוך ממשיך של השיפוע העליון החלופי מספק איכות קצה טובה מאוד בצד ההתחלה. קל לשימוש וחידוד חסכוני.


שן טרפזי/שטוחה, הניתנת גם להשחיז, היא שילוב שבו השן הטרפזית מבצעת את השיתוב המקדים ומנחה את להב המסור. זה משיג איכות חיתוך טובה יותר מאשר השיפוע העליון החלופי. שן עליונה/שן חלולה הוא שילוב שבו שן השפה הגבוהה מבצעת את השיתוב המקדים ומנחה את להב המסור. זווית השיפוע הדו-צדדית הנובעת מהשחזה החלולה של השן החלולה מבטיחה את איכות הקצה הטובה ביותר האפשרית, טובה יותר מהשן הטרפזית/שטוחה, תוך שמירה על חיי כלי עבודה גבוהים. הקרנה נכונה של להב המסור יכולה להשיג קצה עליון ותחתון מיטבי. מתאים במיוחד למכונות ללא יחידת ניקוד. אנו ממליצים לבצע השחזה רק על ידי חברות מומחים מוסמכות.




לפרטים מדויקים ניתן לפנות אלינו.

מידה נלקח ממקור ICDLI